Primers passos per a la creació de la marca Manresa Comerç Nord

Diversos comerços de la zona Nord de Manresa van fer el primer pas per consensuar la creació de la marca Manresa Comerç Nord, una iniciativa que tenia com a objectiu potenciar i donar visibilitat al comerç local i dinamitzar la vida del barri.

La marca volia esdevenir un element identificatiu que aglutinés l’esperit de la zona, promovent la col·laboració entre els comerços i creant sinergies per impulsar accions que afavorissin el creixement econòmic i social del territori.

De la mà de la Unió de Botiguers i Comerciants de Manresa (UBIC), juntament amb l’Associació de Veïns de la carretera de Santpedor, la primera acció que va marcar l’inici d’aquesta nova etapa va ser una campanya nadalenca per implicar els comerços i els veïns del barri amb activitats pensades per fomentar la participació i l’esperit festiu.

Aquestes accions inicials volen ser el primer pas d’un projecte més ampli amb l’objectiu de consolidar Manresa Nord com una marca de referència per al comerç i la cultura de la zona.

CAMPANYA TROBA EL NORD

 La campanya de Manresa Nord, impulsada per la UBIC (Unió de Botiguers i Comerciants) i l’associació de veïns de la carretera de Santpedor tenia com a objectiu dinamitzar el comerç local, reforçar la fidelitat dels associats i promoure el teixit comercial de la zona. Aquesta campanya es va centrar en accions creatives i participatives durant l’última setmana de Nadal com a primera etapa del projecte.

Objectius:

  • Donar a conèixer el projecte “Manresa Comerç Nord”.
  • Fomentar la participació de les famílies i nens per despertar l’interès pel comerç local.
  • Crear sinergies entre comerciants i entitats del barri.
  • Potenciar la visibilitat dels comerços.

Activitats Realitzades:

Estrella:

Cada establiment participant va penjar una estrella lluminosa  d’aproximadament 40 cm de diàmetre, decorada amb l’eslògan de la campanya “Aquest Nadal troba el nord”.

Troba el nord:

 Als aparadors de les botigues participants s’hi amagava una estrella polar amb un número (en paperet o pin). Els infants de la zona havien de trobar les estrelles numerades i emplenar un diptic, que es trobava amb el programa d’actes. Si ho aconseguien, entraven en un sorteig amb diversos premis.

Berenar dinamitzat:

 Es va fer un berenar/xocolatada a la “Plaça de les Dones” dinamitzat amb música de nadales i un taller de boles decoratives de fusta. Aquesta activitat va ser organitzada per la UBIC de Manresa, amb la col·laboració de Frankfurt Cal Xavi, Cal Moliné, Ca l’Arpellot i El Taller del Bosc, i l’associació de veïns de la ctra. Santpedor.

Pare Nadal itinerant:

 En dies determinats, un Pare Nadal es va passejar pel barri repartint caramels.

Amb aquesta experiència com a punt de partida, es poden plantejar accions similars per consolidar el projecte Manresa Comerç Nord com un referent de dinamització comercial a la zona i a la ciutat.